A Simicska-féle kör túl drágának tartotta a TV2 felfuttatását, így a HVG szerint kiszállt a bizniszből, a helyükre meg állítólag Andy Vajna nyomult be.

A kormány mintha feladta volna, hogy a TV2-ből csinálja meg az RTL fideszhű konkurenciáját és inkább a köztévé nemsokára indítandó bulvárcsatornájára építene, amit Habony Árpád talált ki. De itt is változhat a helyzet.

Advertisement

Több névtelen forrásra hivatkozva állítja a HVG, hogy Simicska Lajos kivonult a TV2-ből, ami egyre szorosabbra fűzi a szálakat Orbán egyik új kedvenc oligarchájával, Vajnával. A lap ennek a váltásnak tulajdnosítja, hogy egy ideje valósággal áradni kezdtek az állami reklámok a csatornához.

Azt a cikk sem állítja, hogy Vajna bármi módon már tulajdonosa lenne a cégnek, viszont állítólag több produkciója futtatásáról már megállapodott a TV2-ben, a HVG azt gyanítja, hogy ezek közül a Miss Universe Hungary szépségverseny lesz az egyik.

Advertisement

Kérdés, hogy Vajna miért venné meg a nehéz anyagi helyzetben lévő csatornát, ha egyszer az állam nemsokára úgyis átnyergelne a köztévé bulvárcsatornájára. Az viszont, hogy igencsak megugrott a TV2-n elköltött állami összeg, arra is utalhat, hogy ha megfelelő kezekbe kerül, akkor az államnak ez a kereskedelmi tévé is megfelel. Ez viszont ellentmond az új köztévés csatorna elindításának. (Az anyag szerint október-novemberben az állam majd kétszer annyi pénz költött a TV2-n, mint az összes többi csatornán együttvéve.)

A cikk több táblázatban elemzi, hogy a különböző médiákban hogyan alakult mostanában az állami reklámköltés. És az az eredmény jött ki, hogy míg a Class FM-ről szinte eltűntek a kormányzati reklámok, a simicskista napi- és hetilapok állami bevételei az ősszel emelkedni kezdtek, vagyis totális háborúról azért semmiképp sincs szó.