Megérte szétverni a független szerkesztőséget, dől a della a laphoz. A TV2-t is elképesztően pumpálják közpénzzel, a tavalyi a második félévben 22-szer többet költött náluk az állam, mint a nézettebb RTL Klubon.

Míg 2013-ban 260 millió forint volt az Origo államtól származó hirdetési bevétele, az összeg 2014 végére egymilliárd forint fölé ugrott. Szebb bizonyíték nem is kell arra, amit persze mindenki látott, miszerint a német tulajdonos politikai behódolásból verte szét a túl független, de pénzt nem hozó régi szerkesztőséget.

Szinte bénának érezheti magát a TV2, hogy azt ő állami bevételük csak háromszorosára ugrott egy év alatt, de itt sokkal nagyobbak az abszolút számok, hiszen a 2014-es összeg már a 10,6 milliárdot is meghaladja. Az arányok érzékeltetésére: a teljes állami hirdetési kiadás tavaly 35,6 milliárd forint volt, tehát majdnem minden harmadik forint a TV2-höz ment. A tévészopotokra elköltött minden 10 állami forintból 8 a TV2-nél kötött ki.

(Mivel a Simicska-birodalom összes többi tagjánál maximum stagnált a reklámbevétel, ezek alapján lehet, hogy van valami azokban a pletykákban, hogy a tévére egy másik fideszes csoport tette rá a kezét.)

Az RTL Klubhoz a TV2 pénzének pont az egytizede, de az arányok a nyílt háborúskodás kitörése után még jobban eltolódtak, így jöhetett ki a második félévre a 22-szeres különbség a két csatorna között. Ebben az időszakban az állam a Viasaton például kétszer annyit költött, mint az RTL Klubon.

A Figyelő - a Kantar Média adatait ismertető - cikke szerint ez a helyzet most, a Bertelsmannal kötött titkos alku után változhat. A lap úgy tudja, hogy az RTL beáldozza Dirk Gerkens vezérigazgatót, akit a fenti képen látható Vidus Gabriella követhet, aki az RTL csatornáinak reklámidejét értékesítő R-Time vezetője most.

Advertisement

A nagy nyertesek közé tartozik a Fidesz - pontosabban a Századvég - által tavaly beszippantott Napi Gazdaság is,a melyiknek hipp-hopp, négy és félszeresére ugrott az állami reklámbevétele.