A Telegraph egy okos szoftver, a RuGovEdits segítségével leleplezte, hogy az orosz kormány környékéről próbálhatták meg módosítani a héten lelőtt maláj gép orosz Wikipedia-oldalának szövegét.

Az eredeti szöveg így szólt:

A repülőt [MH17- es járat] terroristák lőtték le az önmagát kikiáltott Donyecki Népköztársaság területéről Buk-rakétákkal, amit Oroszországtól szereztek.

Az orosz köztévéhez köthető IP-címről a következőképpen módosították a vonatkozó részt:

A repülőt [MH17- es járat] ukrán katonák lőtték le.

A bot a nap 24 órájában jelez, ha bármely orosz kormányhoz köthető IP-ről módosítanak Wikipedia-oldalakat. Aki tud oroszul, ezentúl élőben követheti a hasonló akciókat!

via Verge