A UPC azt állítja, nem az ő hibájából voltak elérhetetlenek ma délig az előfizetői számára az RTL és az MTVA honlapjai.

A cég közleményben reagált azokra az értesülésekre, amik szerint a kimaradás oka az volt, hogy április elsejétől kezdve a UPC nem cserél forgalmat az Externettel:

A UPC rendszeresen felülvizsgálja hálózatának adatátviteli kapacitását és szigorú sztenderdek szerint biztosítja az optimális és kiegyensúlyozott adatforgalmat. Ezeknek a szabályozott folyamatoknak megfelelően történt az az átkonfigurálás is, amelynek normális esetben nem kellett volna érzékelhető problémát okoznia az ügyfelek számára. Sajnálatos módon azonban az említett oldalak kiszolgálói részéről feltételezhetően nem történt meg az adatforgalom megfelelő tranzitútvonalakra való átterhelése, annak érdekében, hogy a tartalom továbbra is eljuthasson a fogyasztókhoz.

A UPC Magyarország Kft., ügyfeleinek legmagasabb szintű kiszolgálását szem előtt tartva, soron kívül megtette azokat a technikai intézkedéseket, amelyek lehetővé teszik a népszerű tévécsatornák weboldalainak elérését a megszokott módon.

A UPC Magyarország Kft. és anyavállalata, a Liberty Global számára továbbra is alapvető érték a netsemlegesség, ezért meglepetéssel fogadták és egyben visszautasítják a sajtóban megjelent azon értesüléseket, amelyek bármilyen internetes tartalom blokkolását vagy háttérbe szorítását feltételezték.

Hogy ezek a technikai intézkedések pontosan mit takarnak, azt nem tudom, mindenesetre az Index mai cikkéből az derül ki, hogy a UPC és az Externet már jó ideje vitáznak az adatcsere mindenki számára elfogadható módjáról: “Az Externet nem akarta a UPC által felkínált tranzitmegoldást használni, mert nem érte volna meg neki, a UPC-nek viszont a korábbi BIX-es adatcsere nem volt kifizetődő.” Most valakinek mégis engednie kellett.

Advertisement

Az Index cikke arra is figyelmeztet, hogy a megnövekedő adatforgalom miatt jövőben is lehetnek hasonló konfliktusok a tartalomszolgáltatók és a netes cégek között.