Szombat délelőtt, csontig hatoló hidegben jártuk be a Szomszédok teleregény forgatási helyszínét, a Gazdagréti lakótelepet. A Bupap szervezésében hétvégenként indul a túra, az első alkalomra akkora érdeklődés volt, hogy a túljelentkezés miatt bennünket is az utolsó pillanatban tudtak a csoporthoz adni, amit ezúttal is köszönünk.

A péntek esti Dr. Rose privát penthouse parti után közepesen másnaposan pár percet késve csatlakoztunk, ezért a hideg először fel sem tűnt, de a következő tíz percben már kimondottan zavart - leginkább azért, mert semmi különösebb indokot nem találtunk arra, hogy miért nem pár hónappal később, és pár fokkal melegebb időben zajlik, pláne, hogy összesen kettő darab belső helyszínt látogattunk meg. A tüntetésre felbújtatott járókelő, a focizgató Vágási Feri és László atya az ugrás után!

Advertisement

Az első állomás az a lépcsőház előtti rész volt, ahol sok jelenet zajlott a sorozatban. Itt megtudtuk, hogy a Szomszédok a nagy kedvencem, az angol Eastenders tv-sorozat mintájára készült 1987-ben. Ez a helyszín dobta nálam a legnagyobbat, szinte láttam magam előtt Taki bá taxiját is ott állni. Bejutottunk az iskolába is, egészen a tanáriig - az elég nagy fless, de a flesseléssel én itt nagyjából ki is fújtam.
 Elzarándokoltunk még a gazdagréti Szent Angyalok templomáig, ahol egy kis előadást hallottunk László Atyáról, bár az alagsorban található szarkofágot sajnos nem tudtuk megnézni.

László atya fellöki Ferit foci közben

Itt belefutottunk egy járókelőbe, aki megállt hallgatni a túravezetőt, és trollbarom-állatként azt mondtuk neki, hogy éppen tüntetés zajlik a Szomszédok újraforgatásáért. Ő elcsodálkozott, és csatlakozott, mert nagyon szerette a Szomszédokat. A program sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a teljes hazai média képviseltette magát, a tv2-től a Népszabadság online-ig. Olyannyira, hogy vadászniuk kellett a nyilatkozókat, így kapták el a tüntetéshez csatlakozó járókelőt is. Sikerült is lenyilatkozni a tüntetést, sőt, még be is szerkesztették, mindez 1:14-nél látható.

Mi aztán már csak a túlélésre, és a közeli budaörsi halpiac ebédjére tudtunk gondolni, de még az utolsó állomásra benéztünk, ez a színészek által kedvelt kiskocsma volt, a Muskátli. Még tartanak abból a konyakból, ami a színészek kedvence volt, kaptunk is a végén egy stampedlivel belőle.

A bácsi emailben értesült a túráról.